söndag 23 augusti 2009

Kunskapsproppar.

Det talas ibland om kunskapsluckor. Jag har flera stycken, bland annat är jag dålig på att hitta till ställen med bil. Jag saknar också förmågan att räkna ut när det passar med gelé till mat och när det är bättre utan. Eller när det ska vara lingonsylt.

Det finns också motsatsen till kunskapsluckor. Kunskapsproppar. När man har en massa information som man egentligen inte vill ha. När man vet nåt man önskar man inte visste.

Jag har en sån som rör snus och folk som snusar.

"Det här får du inte berätta för mina föräldrar" säger folk, om jag känner deras föräldrar. "Det här får du inte säga till den eller den," säger folk om jag känner den eller den.

Mitt huvud är proppfullt med prillor som jag inte får säga något om. Så jag gör bara omkring med den här otrevliga informationen i mitt huvud. Och ruvar på den.

Men om ni snusar och inte vill att era föräldrar ska veta om det: tala för Guds skull inte om det för mig. Snart ryms det inte mer information i min kunskapspropp. Då kommer jag att rensa genom att ringa era föräldrar och pojkvänner och syskon och vänner.

Inga kommentarer: