söndag 3 maj 2009

Internetdejting. Utvärdering.

April månad är slut. Internetdejtingen är inte riktigt slut. Mitt abonnemang på Mötesplatsen räcker några dagar till. Jag är dock inte inne där så ofta nu och jag svarar inte på mera mejl. Det är dags för en utvärdering.

För det första är jag förvånad över hur lätt det var att få kontakt med folk. De allra flesta svarade snabbt på meddelanden och det var inga problem att hitta killar som ville träffas irl.

För det andra verkar många faktiskt helt normala, om än inte alla. (hehe)

För det tredje tror jag det är svårt att lära känna någon via mejl, speciellt om man tänker sig att man vill ha en relation med den här personen i ”verkliga livet”. Det är en annan grej att träffas på riktigt.

För det fjärde är det faktiskt lite väl dyrt.

För det femte tar det lite väl mycket tid.

För det sjätte är det stundtals riktigt kul.

Slutligen har det ändå varit värt det. Lite extra spänning i vardagen. Roligt för det mesta. Så har jag ju träffat Hannes också, chansen att jag hade stött på honom utan internetdejtingen känns försvinnande liten. Nu återstår det att se hur det hela slutar.

Inga kommentarer: