onsdag 16 februari 2011

Just nu.

Just idag, när jag just har avslutat ett stort projekt, Moses just har börjat jobba och jag är ledig hade jag tänkt att:

a) städa hela lägenheten - fast bara så där på ytan så att det ser fiiiiiiiiint ut.
b) handla.
c) söka jobb.
d) gå ofattbart många steg för att vinna veckans stegtävling.
e) springa fem kilometer med pulsklocka och hela faderullan i en fart av 6 minuter per kilometer för att sedan analysera hela faderullan och jämföra med min (mer) vanliga fart av typ 5.28 minuter per kilometer. Det borde ju inte vara lika sjuuuukt jobbigt att springa 32 sekunder saktare. I och för sig tar det också längre tid. Springa snabbare = kort plåga. Springa saktare = längre plåga? (Ja det var alltså det jag tänkte ta reda på.)

Än så länge har jag:
a) drömt om en annan lägenhet. Surfat efter annan lgh. Lättare än att städa den befintliga?
b) öppnat linneskåpet.
c) strukit skrynkliga saker.
d) surfat efter lgh med större linneskåp.
e) burit upp 2/3 av allt i linneskåpet på vinden.
f) surfat efter lgh med större vind.
g) öppnat min garderob.
h) surfat efter lgh med större garderob.
i) städat befintlig garderob.

Hepp.

Inga kommentarer: