söndag 26 juli 2009

Söndagkväll.

Det blev en lyckad fest. Cirka 70 gäster. Ännu fler snusar och fimpar på gräsmattan. Några kärleksintriger, allsång, bad och bastu. Vi är nöjda.

Men nästa år hyr vi ett ställe. Att slippa vakna upp i vad som liknar en övergiven festival.

Nu är jag plötsligt tillbaka i Uppsala. Här är det varmt, mjukt och tyst. Lägenheten är lite mindre än jag mindes men glovet lika snett och jag längtar en liten minut till hösten.

Ligger framför teven och tänker inte avslöja hur länge jag tänker göra det eller hur sent jag ska stiga upp imorgon.

2 kommentarer:

sus sa...

Hej där och tack för senast! :) Hörde om idén att hyra kollot och jag tycker det lät kanon! Vill ni inte ta inträde så kan ni ju uppmana alla att ta med sig tallrikar, plastmuggar, bestick och dylikt istället så blir det ett litet knytkalas! Jag längtar redan ;) Kram Sus

lillebror sa...

@Sus det där lät som en intressant idé. Vi får klura på saken. Är ju inte speciellt brottom än =)