tisdag 18 augusti 2009

Tåg.

Nu sitter jag på tåget genom den svenska sensommarnatten.

Jag tänkte skriva att små samhällen susar förbi utanför men det gör de inte. Det är bara mörkt.

Sommaren tar slut igen. Som vanligt.

06.01 är jag framme i Uppsala så fram till dess sitter jag här, ni vet var ni har mig. Fast täckningen är det lite si och så med.

Det är synd om Ziggy och Ruban just nu, de trängs i sin lilla låda och är på dåligt humör. Jag har det ovanligt bra, en rymlig djurkupé med två snälla hundar och fyra vänliga människor, några "Morden i midsomer" avsnitt och ett paket brago.

Förresten, folk var mycket mer sociala på tåg förr, innan alla laptops, mobila internet och mp3 spelare. Men tågresorna tog mycket längre tid då.

Nu är det bara 7½ timme kvar.

Snälla håll mig lite sällskap.

Inga kommentarer: