tisdag 29 december 2009

Driftsinformation.

Hej Bloggläsarna!
Jag har från olika håll fått höra att flera av er har problem med att komma in på bloggen. När sidan laddar kommer det upp en ruta och när ni klickar "OK" i den rutan stängs bloggen ned. Jag vet inte vad det här beror på. Det verkar som om det här endast händer för dem av er som använder webbläsaren Internet Explorer.
På prov har jag nu bestämt mig för att sluta använda lightbox-funktionen, den mojängen som gör att bilderna visas i en vit ruta när man klickar på dem. Meddela mig gärna om det här hjälper, eller inte hjälper. Lämna en kommentar och berätta!
Slutligen vill jag tipsa om att när det krånglar, prova att trycka på "uppdatera" några gånger - då brukar det fungera för mig!

Tack för att ni läser!
/Lisa

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har haft samma problem med min blogg sen jag installerade lightbox funktionen. Men jag tror det beror på filmer. För mig har det endast uppstått då jag haft filmer i inlägg.

Det funkar dock att komma in på bloggen även om den rutan dyker upp. Man får bara stänga ner den specifika fliken och försöka flera gånger.

Lycka till!

Lisa sa...

Hej Ida! Tack för din kommentar. Såvitt jag kan förstå har problemet för mig inget att göra med filmer. Har du också bara problem med Internet Explorer? Vet du om det?

Anonym sa...

Har inte testat med någon annan läsare så jag vet inte.

Jag har lite aningar att det kan ha att göra med de länkar som applikationen hänvisar till i koden som kanske strular lite då och då?

Anonym sa...

Hej igen,

fick tips om att det var youtube inklipp som stulade och detta ( http://idaland.blogspot.com/2010/02/driftstorning-det-har-varit-problem-med.html#comments )verkade funka. Annars har jag hört att om besökaren rensar sin dator på temp. filer och så brukar det gå bättre.

Lisa sa...

Tack för uppdateringen Ida. Det vore konstigt om det var youtube-klippen för jag har haft så få och ser inget samband. Men det är ju möjligt att youtbue-klipp förstör OCKSÅ. Iallafall så slutade jag med lightbox och det verkar funka nu...