onsdag 26 maj 2010

Efterkonstruktion.

Moses har en dagbok som han skriver i varje dag. Han för anteckningar över var han har varit, vem han har träffat, vad de har pratat om och vad han har ätit.

Den elfte maj träffades vi för första gången. 2004. "Ida och två kompisar" står det i dagboken. Ingen av oss minns riktigt hur det var den gången, men efterkonstruktionens magiska krafter bör inte underskattas.

Iallafall så var det grillfest på Kantorn. Moses påstår att jag hade något rött på mig. Jag är rätt säker på att jag hade en blå fjällrävenjacka.

Vi blev kompisar. I nästan sex år. Det hände verkligen ingenting. Biopubliken hade kastat popcorn på oss för längesedan. De hade nog förresten gått ut ur salongen och begärt pengarna tillbaka.

Men då hade de missat det bästa.

5 kommentarer:

Fia sa...

Var det inte den där kvällen vi skulle grilla och firade Idas födelsedag? Och det var ruuuuskigt kallt...

Lisa sa...

Ja det var det! Jag har bilder på Moses och Ida i filtar. Är du förresten Idas andra kompis?

Fia sa...

skyldig

Fia sa...

förresten...hade du inte en gul jacka på den tiden?

Lisa sa...

Jo det hade jag. Skitsnygg. I stl 36. Så den var ju för liten de dagar jag åt frukost.