söndag 2 maj 2010

Här är gudagott att vara...

Valborgsmässoafton 2010 i bilder.
Vi började som vanligt med champagnefrukost hemma hos mig. Det var bara Moses, Lillebror och jag den här gången.
Sen gick vi till Ekonomikumparken och drack lite vin med Jeanette och hennes kompisar. Där var det galet, också precis som vanligt.
Senare satt Moses och jag utanför Universitethuset och åt väldigt dyra jordgubbar och sillunch.
Först ser ni Moses portion, sen ser ni min, sillunch minus det jag inte tycker om, vilket är sill och gräddfil.
Gabbis och Fredrik kom förbi. De skrattade åt oss när vi försökte smygdricka brännvin. Annars var det fint, levande musik och solsken och bin.
Sen gick vi in i Universitets aulan och lyssnade på Orphei drängar som sjöng, det var så vackert att man fick ont i hjärtat. "Här är gudagott att vara..." sjöng hela aulan och det var det.

1 kommentar:

Maria F sa...

:D