fredag 22 oktober 2010

Just nu.



Just nu läser jag om kristna kvinnoideal. Mild kan sägas vara nyckelordet. Jag tittar ut genom fönstret för att försöka få syn på lite snö. Bara lite, lite skulle vara så fint.
Jag funderar över varför mornarna plötsligt har blivit så tunga. Varje morgon den här veckan har varit en kamp. Utom möjligtvis onsdagen. (Eller var den jobbig med? Jag minns en ojobbig morgon.)
Jag drömmer om att tapetsera en vägg med kartor. Stackars Moses och stackars alla inredningsprojekt i mitt huvud. Dom kommer inte överens.
Ruban beter sig som om hon alltid varit ett ensamstående marsvin. Kanske har de inte längre minne än så här.
Kom nu då snön.
Kom nu då fredagskvällen.
Kom nu då helgen.

3 kommentarer:

Marie sa...

Men snälla nån! Har Ziggy gått ur tiden! :-( Det har jag totalt missat...

Tröstkram och marsvinspussar till Ruby Tuesday...

Lisa sa...

Ja tyvärr, han blev snabbt väldigt sjuk för ett par veckor sedan. Vi fick avliva honom. Mycket ledsamt.

Ruban ska få en vän snart, vi har bara inte riktigt hittat vännen ännu. Oroar mig för att de inte ska komma överens.

Marie sa...

Om du skaffar en kastrat så är det nog inga problem.

Du har ingen omplacering i närheten? De brukar vara tillmötesgående om de nya kompisarna inte kommer överens.

Håller tummarna!