lördag 11 september 2010

Min mormor som läste svensk DAM och värmde bullar i ugnen.

Jo, min Mormor dog igår. Hon hade varit ganska skröplig och dålig länge. Jag hade inte träffat henne sen julen. Och så dog hon och jag blev ganska trött och jag tänkte lite på hur det luktade hemma hos Mormor och Morfar när de levde och på hur bullarna smakade som Mormor alltid värmde i ugnen. Och på alla saker som Mormor stickade och på alla broderade tavlor som jag spikade upp över sängen. Och nu är dom borta och det bor andra i deras hus.

mamma mormor sjukhemmet, morsdag 1983
Här är Mormor och Mamma på Morsdag 1983. Iallafall stod det så under bilden när jag hittade den i Farmors album.

Och så plötsligt har jag varken Mormor eller Farmor längre. Bara Farfar kvar. Och han som har varit på väg att dö hela mitt liv. Tydligen är det så det kan gå.

Inga kommentarer: