torsdag 28 maj 2009

...och ingen ska gå hungrig mer!

Det är val snart. Det står små stugor runt stora torget. Ibland står någon utanför en av stugorna och pratar i mikrofon. Inte så mycket om varför jag ska rösta på dem utan om varför jag inte ska rösta på de andra. Jag har redan anledningar till att inte rösta på var och ett av partierna. 

På en affisch kan jag läsa att Alf Svensson vill värna freden i Europa. Ja, det var då för väl. Undra om han är emot svält också? Och undra vem man ska rösta på om man vill värna kriget?

Folkpartiet säger "Ja till Europa!". Det känns passande nu när det handlar om ett EU-val. Jag funderar över vilka världsdelar de säger "nej" till och vad de ska göra när de sagt det där ja:et.

Här kan du göra DNs test och se vilket parti du bör rösta på. Jag kan ju säga att jag inte kommer att rösta på det parti som testet tyckte. Det partiet har alldelens för larvig slogan.

Inga kommentarer: