måndag 23 augusti 2010

"Ja, vi vill ha ett bättre Sverige, Åh fan"

Det här valet alltså.

Alla partierna verkar ju vara så sablarns bra. Så himla fina allihop. Varma, gulligull och godheten själva. Och dom tycker alla exakt som jag. Vänstern vill tillexempel ha ett Uppsala där folk har jobb och bostad och där de äldre trivs på äldreboendet. JA!!! men ja, det vill ju jag med, att pensionärerna ska trivas.
Och moderaterna tycker att mäns våld mot kvinnor är dåligt. JA!!! precis så tycker ju jag med. PRECIS.

Med alla heteronormativitetspoäng jag har samlat på sista tiden kommer jag väl ändå att måsta rösta på KD. Och det passar ju bra för kristdemokraterna vill nämligen ha ett Sverige där familjer får vara unika. Jo, dom sa det på torget. Jag tänkte att dom kanske skojade lite för annars brukar ju KD ha en speciell uppfattning om hur en riktig, naturlig, familj ser ut. Typ att det ska va en man och kvinna och så. Men nu verkar dom alltså ha ändrat sig.

*citatet i titeln kommer från Lars Winnerbäcks "över gränsen"
** viss ironi återfinns i inlägget. Sånt uppfattas tydligen inte alltid av alla.

Inga kommentarer: