måndag 30 augusti 2010

Just nu - lista.

Lika ogenerat som vanligt stjäl jag saker från Onekligen-Lisa. En lista.

10 FAVORITER
Färg: Grönt. Alltid grönt egentligen.
Mat: Lax.
Band: Jag säger som andra Lisa, "Är Säkert! ett band? I så fall Säkert!" (just nu iallafall)
Film: "Eternal sunshine of the spotless mind" och så "You've got mail". Jag kan inte låta bli. (Men Annie Hall då!?)
Bok: Just nu? Dödgrävarens dotter, Joyce Carol Oates.
Sport: Springa, är det en sport?
Årstid: Vår.
Veckodag: Fredag. Eller lördag. Söndag är också ganska bra.
Glassmak: Pistage! (och lite polka)
Tid på dygnet: Förmiddag

9 FÖR TILLFÄLLET
Humör: Lite trött.
Smak: Kaffe.
Kläder: Svarta leggings och linne och huvtröja.
Bakgrund: "Rachel Ray".
Nagellack: Skavt rött.
Tid: 09.30
Omgivning: Lite stök för vi fixade en del i helgen.
Irritationsobjekt: Stöket och nästäppan.

6 HAR DU NÅGONSIN
Dejtat någon av dina nära vänner: Nä, men jag flyttade ju ihop med en av dem. (Men vi dejtade väl aldrig direkt.)
Brutit mot lagen: Ja.
Blivit arresterad: Nej.
Badat naken: Jo.
Varit med på tv: Ett par gånger, senast syntes mina jeans och ett par snygga stövlar i existens för en tre-fyra år sedan.
Kysst någon du inte känner: Ameh...jo.

3 PERSONER
Du kan berätta allt för: Gabba, Madde och Moses.
Du tycker om: Gabba, Madde och Moses
Du inte gillar: Nyamko Sabuni, "Jaws" i James Bond och den där högljudda grannen vi hade på Studentvägen...

2 VAL
Kaffe eller te: Te.
Vår eller höst: Vår.

1 ÖNSKAN
Att jag plötsligt ska få massa inspiration och börja stenplugga. Nu.

Inga kommentarer: