torsdag 12 augusti 2010

Trilla av pinn AB.*

Spenderade gårdagskvällen på en uteservering med A&J. Vi drack vitt vin och snackade om nödvändigheter under kulörta glödlampor. På en nation. Trots att vi inte är studenter längre. Ingen kurs som börjar första måndagen i september. Och vad kan det tänkas bli av en efter att man har spenderat sina studiemedelsterminer på teologi? Vi skulle gärna vilja veta. Det verkar tyvärr inte vara många företag som annonserar efter just teologer.

Anna funderar på att öppna begravningsbyrå. Eller skriva Harlekin-romaner.

Själv är jag mest inne på det där att vaddå, jag har ju blivit sambo, ska jag måsta skaffa ett jobb också!?**

*Ja, Anna, den här gången handlar det faktiskt om dej!
** Oroa dej inte Moses, jag skaffa ett jobb. Verkligen. På måndag skriver jag klart uppsatsen. Eller, ja, typ.

1 kommentar:

Annapanna sa...

Haha. Ja, i brist på smartheter får det här duga. :) Jag återkommer när jag författat den där Harlequinboken så kan du göra reklam för den här.