onsdag 3 juni 2009

Sommarpratare.

Min vän Charlotta hade en lägenhet. Med ett soligt kök och jordgubbar på balkongen. På kökshyllan stod kokböcker och en gammal våg. Så fanns det en radio. Och jag satt i hennes kök lyssnade på en sommarpratare eller hörde henne berätta om en sommarpratare.  Det var så soligt och somrigt och fint.

Och jag ville också ha ett hemtrevligt kök där jag kunde sitta och lyssna på radio. På sommarpratarna. Det kunde till och med få vara i Skellefteå.

Jag gör aldrig det. Jag lyssnar aldrig på radio. Jag är aldrig hemma på sommaren och man kan inte sitta i mitt kök. Inte så där som i Charlottas.

Och jag har inga jordgubbar på balkongen.

2 kommentarer:

Markattan sa...

Jag bara måste fråga, hur tusan hinner du skriva så mycket på en dag? Markattan hinner ju knappt läsa....

Markattan

Lisa sa...

Markattan, jag har suttit hela eftermiddagen och kvällen framför datorn, skriver PM som vanligt. Då är det lätt att ta en paus, kika in här och skriva lite. När jag redan är i skrivar-mode så att säga.