söndag 13 september 2009

Romantiska komedier.

Till er som undrar mår jag mycket bättre nu. Sitter upp och andas utan märkliga pipljud från lungorna. Alla pappersnäsdukar är bortplockade från golv och fickor och marsvinen myser i ett nystädat bo med hö och morötter.

Nu har jag gjort te och tänt en massa ljus och ser på Notting Hill för kanske tionde gången. Det går rätt mycket intressant på teve ikväll. Mycket jag inte sett. Kriminaldramor av olika slag. Och jag ser på Notting Hill som inte ens hamnar på min lista över de 10 bästa romantiska komedierna. Jag gillar egentligen inte romantiska komedier. Men ikväll kräver den här filmen precis den mängd hjärnkapacitet jag kan undvara efter fyra dagar med feber.

Och han "flatmaten" är ju hysterisk.

Här kommer mina fem romantiska-komedi favoriter, bara så där "off the top of my head". (Och utan inbördes ordning)



Inga kommentarer: