måndag 21 september 2009

Min butler.

Har ni sett den här reklamen för ett bordsmargarin "vinn din egen butler i ett helt år"?

Jag oroar mig lite för den här butlern. Hur det skulle gå om jag vann honom.

Han kunde göra kaffe åt mig när jag pluggade, och servera det. Öppna dörren när någon kom och hälsade på. Kanske blanda drinkar på fredagskvällen. För större jobb än så gör väl inte en butler?

Men annars? När han inte gjorde de här tre sakerna, var skulle jag ha honom då? Ska han stå stilla i ett hörn någonstans? Helst vill jag ju kunna stoppa undan honom tills han behövs, men vars? I skrubben är det trångt nog som det är. Inne på toan skulle han bara vara i vägen och i garderoben skulle han skrynkla kläderna.

Om han var riktigt mager och kort i rocken kunde han kanske gömma sig bakom en sovrumsgardin. Lite grann som Ville Vessla.

1 kommentar:

Aidaho sa...

ojoj, vad full i skratt jag blir! Hahaha :D Det är ju sånt som de utelämnar i tävlingsinstruktionerna. Vad prekära situationer det bäddar för. Och hur kan de garantera en dräglig arbetsmiljö för den stackars butlern? Och hur är det, kan en butler vara en kvinna?