onsdag 16 september 2009

Anna Anka.

Jag har förstått att det är inne att förfasas över Anna Anka på sin blogg. Jag såg en bit av programmet och jag har läst den fascinerande texten mrs Anka skrivit på Newsmill. Hon verkar högst osympatisk och synnerligen inskränkt.

Men all den här uppståndelsen?

Att lägga ned en massa energi på att fördöma henne, är det verkligen nödvändigt? Är kampen mot Anna Ankas verklighetsuppfattning verkligen en kamp som är värd att fightas? Vad finns att vinna här?

Och alla ni som försöker övertyga henne/er själva/andra om att era liv är bättre än hennes. Vad ska det tjäna till? Vad är priset och vem utser vinnaren? Ni jämställda, frigjorda kvinnor. Feminister. När blev Anna Anka fienden?

Hon är möjligtvis en avledningsmanöver.

Jag skrev inget inlägg om Anna Anka idag. Jag postade inlägget med spelningslistan istället. Raderna ur Lars Winnerbäcks "Och det blåser genom hallen" sammanfattar min inställning till hela grejen.

Inga kommentarer: