lördag 21 november 2009

En byxlös fest.

Jag ska på fest ikväll. Schelleftefest. Det kom en inbjudan på ansiktsboken, det verkar mest vara folk som ursprungligen är kusin Stinas kompisar. Men dom brukar vara snälla och charmiga allihop.

Det är bara en sak. Dom här tjejerna. Dom som är kring 20. Dom använder inte byxor.

Det är alldelens sant. Kolla på stan får ni se.

Dom har en topp och så har dom strumpbyxor, eller leggings eller långkalsonger eller tajts eller nåt. Men inga byxor.

Jag undrar hur det här gick till. Var det någon som vaknade en dag och inte hade några rena jeans i garderoben? Var det någon som inte hann klä sig klart och gick till jobbet i långkalsonger? Någon som fick kjolen stulen på gymmet?

Jag ska försöka fråga dem lite försiktigt ikväll.

Nu finns det nog några som skulle vilja harkla sig lite och påpeka att jag faktiskt inte heller alltid har byxor på mig. Det är ju visserligen sant. Men jag brukar ha någon sorts klänning eller tunika. Inte bara en vanliga tröja.

1 kommentar:

Isak sa...

Skumt det där med tjejer och deras klädstilar...