torsdag 4 mars 2010

Om bloggar.

Jag har ett blogginlägg liggande i mitt arkiv. Det handlar om bloggar jag avskyr. Det är en lista med bloggare som horar runt på andra bloggar och försöker få läsare. Det är personer som skriver hurtigt och sockergulligt om sina underbara liv. Det är magra tjejer som delar med sig av idiotiska bantningstips och får andra lika magra och inte fullt så magra tjejer att tänka ännu mer på hur de ser ut. Det är människor med låtsat självförtroende och ingen självkänsla. Och ingen skam i kroppen.

Jag kommer aldrig att publicera det inlägget. För att det inte vore snällt. Jag är snäll. Jag säger inget. WWBD, liksom? Inte näthata iallafall.

Jag nätälskar istället. Som ni kan se har jag gjort om mina blogglistor här till höger. Den ena listan innehåller bloggar som jag läser varje dag. För att jag inte kan låta bli. Gillar ni mig borde ni gilla dem. Den andra listan är en förteckning över riktiga guldklimpar. Har ni ett hjärta i kroppen och tankar i huvudet borde ni gilla dem. Den sista listan är en radda inspirationsbloggar. Finbloggarna. Vill ni ha fler bloggtips så klicka in på min profil, där kan ni se alla bloggar jag följer. Enjoy.

Inga kommentarer: