torsdag 14 januari 2010

På tal om posten nedan.

Moses och Gabbis var på middag hos mig. Jag hade lagat soppa. Det var uppdukat på mitt lilla bord. Ljusen var tända.
"Varsegod --- fast vänta --- ska ta lite kort---"

G och jag tar upp kamerorna. Knäpper några bilder. Moses sitter med skeden i handen. Vi tar lite bilder till. Arrangerar skedar. Byter vinkel. Moses sitter fortfarande med skeden i handen. Vi fotar mera. Den oförstående rynkan mellan Moses ögonbryn djupnar. Vi byter vinkel än en gång. Det är svårt att fånga sterinljusljuset.

Moses lägger ned skeden.
"Asså, är det här ett helt moment eller?"

Vi äter.

3 kommentarer:

Carina sa...

Förlåt Moses! Jag antar att vi borde ha tänkt oss för innan vi köpte, den till synes, perfekta julklappen.

Lisa sa...

Äsch, mamma det här var den gamla kameran som ju nu måste räknas som tidernas näst bästa julklapp.

Anonym sa...

HAHAHAHAHA!!!! Jag minns!!!! Stackarn! Han såg borttappad ut, mitt i soppan.

Gabban