måndag 19 oktober 2009

Nästan precis som vanligt.

Hej. Något nytt sen sist?
Nej, inte mycket.
Förutom att jag hade dödligt ont i magen.
Och inte kunde andas eller gå.
Eller sova på hela natten.
Och ringde till sjukvårdsupplysningen.
Och fick åka ambulans.
Och spenderade några timmar på Ackis,
där de klämde på magen
och stack mig i armen och tog blodprov!
Och jag tänkte på alla hemska sjukdomar jag nog hade,
och några som jag bara hittade på.
Och jag spelade upp sju hemska scener från "House" för min inre syn.
Blodet sprutade i min fantasi.
Sen fick jag veta att de inte hittade något fel på mig.
Och jag hade inte lika ont i magen längre.
Men jag har tydligen lågt blodtryck och dåligt blodvärde.
Inte konstigt när de just tagit flera centimeter av mitt blod.
Men det får man inte ont i magen av.
Så jag tog bussen hem.
Och såg en trafikolycka.
En buss krockade med en skåpbil.
Så nu är jag hemma.
Så ja, allt är nästan precis som vanligt.

2 kommentarer:

Aidaho sa...

jag hoppas du mår bättre, det är verkligen inte någon höjdare att få magproblem. En vän till mig fick besöka akuten två gånger om, flera dagar i sträck, utan någon som helst lösning på problemet. Att då vara en trogen Housetittare är inte att rekommendera.

Lisa sa...

Hej! Nu mår jag bra men det var ju en dramatisk och otrevlig start på dagen. Jag hoppas slippa uppleva det igen.