söndag 11 oktober 2009

Disträ.

Jag är ibland (hehe) lite disträ. Detta har påpekats av lärare och föräldrar och andra berörda i snart 26 år. Det är inte en av mina finaste egenskaper.

Idag spenderade jag några timmar med att läsa en bok. Efter nästan halva boken insåg jag att jag fortfarande inte hade en aning om vad den handlade om.

Jag gav upp.

Sen for jag och handlade. När jag hade handlat ganska länge och korgen var ganska tung insåg jag att jag inte hade en aning om vad jag tänkt köpa. Jag betalade och cyklade hem.

Nu kokar jag äppelkräm. Ska vi tro att det går åt skogen det med?

5 kommentarer:

Aidaho sa...

mycket att fundera över kanske?

vad var det för bok, jag blir lite nyfiken..:)

Lisa sa...

Boken heter "Feminism and the Biological Body" av Linda Birke. En så kallad "skolbok" alltså. Kurslitteratur med ett mer korrekt ord.

Carina sa...

"Disträ" är väl en del av ditt varumärke, charmigt ibland, jobbigt ibland till och med dyrt vissa gånger.

Lisa sa...

Dyrt?? Mycket ska man behöva höra från sin mamma...

Carina sa...

Du vet väl hur det är? Mammor är som disktrasor, sura men nödvändiga.