onsdag 18 mars 2009

Carolina, Karin och Karin

Dels led jag svårt av högmod när jag anmälde mig till tre halvtidskurser under samma period, dels var jag sjuk hela förra veckan. Nu ligger jag fruktansvärt mycket efter i allt. 
Igår satt jag till halv tre och skrev PM som skulle  lämnas in. Idag har jag en deadline och på fredag en annan.

Därför befinner jag mig nu i läsesal C på Carolina Rediviva. Där är det fult, tyst och tråkigt. Här finns inget annat att göra än plugga. (Om man inte har med sig datorn vill säga). Här ämnar jag sitta till kunskapen rinner ut genom öronen. Det råder inte alls samma stränga tystnad på Karin Boye. Där sitter folk med väskor och vattenflaskor. Där sitter folk och viskar

Carolina är en väldigt vacker byggnad. Jag tänkte ta kort på den gula ståtligheten och den klarblå himmelen. Så kom Karin Johannesson. Då tordes jag inte. Jag vill inte att hon ska veta att jag är knäpp.

Nu: Tyssssstnad!

UPPDATERING: Var tvungen att gå till Karin Boye efter lunch då boken jag behövde finns där. Inte alls samma studiero. Det är det jag ska skylla på när jag skriver i natt.

Inga kommentarer: