fredag 27 mars 2009

Svart mjölk


Idag har jag, för miljöns skull, köpt oekologisk mjölk.

Arla har hakat på den här ”Earth Hour”-grejen och säljer sin vanliga mellanmjölk i svarta kartonger. För miljöns skull.

Den ekologiska mjölken får däremot bo i sina vanliga röd/gröna kartonger.

Jag kan inte bestämma mig för om detta är ironiskt, vettigt eller bara knäppt.

Själv tog jag ju uppenbarligen fel beslut när jag köpte den vanliga mjölken. Jag har ju redan hört om ”Earth Hour” och behöver inte något mjölkpaket som påminnelse.

Så nu sitter jag egentligen bara här med en liter oekologisk mellanmjölk i kylen. Inte blev jorden gladare för det. Inte korna heller.  Men jag fick något att blogga om!

Idag har jag, för bloggens skull, köpt oekologisk mjölk.

Hepp

1 kommentar:

Buksvågern sa...

De e la gött att Bönderna kan sälja av sin svart-mjölkade mjölk helt öppet för en gångs skull.. :-)