söndag 1 mars 2009

Jag och moder Theresa, liksom

Facebook-grupper verkar vara universallösningenalla problem i dessa dagar. Vill du att sjuksköterskor/lärare/poliser/biomedicinska analytiker/bönder ska ha högre lön? Gå med i en facebook-grupp! Är du emot mobbing? Gå med i en facebook-grupp. Vill du inte betala Victorias bröllop, eller betalar du gärna? Kanske skiter du fullständigt i alltihop. Oroa dig inte, det finns en grupp för dig med! Är du emot telefonförsäljare, P3, Tengil, globalisering, miljöförstöring, krig och orättvisor? Gå med i en facebook-grupp!

Jag gillar människor som står för sina åsikter.

Jag gillar människor som lägger ned sin själ och sin tid för att förändra världen.

Jag gillar att människor gör skillnad.

Vill du också ha en bättre värld!? Skapa en facebook-grupp!

Du och moder Theresa liksom.

Själv har jag lagat mat och bakat kakor åt nya medlemmar i ”min” rkuf-verksamhet i helgen. Vi hade kurs. Ingen stor insats för världssvälten det heller.

Inga kommentarer: