onsdag 1 april 2009

Lurad!

Jag har funderat lite över vem jag ska lura idag och hur. Marsvinen är visserligen lättlurade men deras känsla för humor är rätt underutvecklad och jag tvivlar på att de uppskattar ett bra aprilskämt. Jag får väl nöja mig med att se på när andra lurar och blir lurade. Som varje bloggare med självrespekt har jag gjort ett inlägg med några aprilskämt jag hittat i media.

DN skriver om att SL tänker införa en "gräddfil" för resenärer med VIP-kort. De ska garanteras sittplats på bussar och tunnelbanevagnar och få en allmänt lyxigare resa.

SL skriver på sin hemsida att de ska införa förbud mot att stå på vänster sida i rulltrappan. Den ökade inflyttningen av lantisar har gjort detta nödvändigt. Straffet för felaktigt stående blir böter på 500 kronor, en såkallad ståpeng.

UNT berättar att Victoria och Daniels bröllop kommer att hållas i Uppsala Domkyrka. Detta efter framgångsrik lobbying från kommunalrådet Cecilia Forss (M) och riksdagsledamoten Cecilia Wikström (FP). Dels är Domkyrkan lämpligare av säkerhetsskäl, och dels är den till skillnad från Storkyrkan nyrenoverad. För pengarna man tjänar på bröllopet ska stiftet anställa 50 nya präster och köpa 150 000 biblar som skickas ut till varje hushåll i länet. Sen ska Daniel bli personlig tränare åt Ceciliorna också.

Norran skriver att det ska införas snusförbud i centrala Skellefteå, inte bara ska själva snusandet förbjuds utan också viftande med snusdosa.

SvD tycker nog de är snäppet lurigare då de först presenterar årets aprilskämt från andra tidningar för att sedan berätta EU tänker förbjuda traditionen. Det är risk för att folk tappar förtroendet för myndigheter och massmedier nämligen.

April, april din dumma sill - jag kan lura dig vart jag vill!
Till en picnic-filt i mitten av maj, tack.

Inga kommentarer: