måndag 6 april 2009

Internetdejting. Lägesrapport 7.

Ända sedan första början kändes en av killarna lite mer intressanta och det var Enköpings-läraren, "H". Han verkar vara lagom lättsam och pragmatisk men samtidigt med förmåga till känslor och djup. Så vitt jag kan förstå har vi många gemensamma intressen, bla religion och nutidshistoria, läsning, musik och gamla grejer. H gillar tydligen gamla bilar. Det känns som en hobby som är betydligt mer utrymmeskrävande än mitt porslin, men jag hoppas att han har ett garage eller en källare där han kan hålla till och inte i sin tvåa i Enköping. Han är uppväxt i Uppsala och har pluggat här men bor och jobbar nu på en grundskola i Enköping. Jag har sett en bild av honom och han verkar väldigt prydlig. Jag hoppas bara att han inte är allt för prydlig, han kanske tycker det är obehagligt om det kommer Ziggy-hår på hans välstrukna skjorta.

Jag har iallafall i princip avslutat min kommunikation med de övriga, kanske var det lite dumt. "Man ska inte lägga alla ägg i en korg" eller vad det nu heter, men det kändes konstigt, jobbigt och lite stressande att hålla på och svara på mejl hela tiden, när jag ändå har bestämt mig för den här killen.

Jag kan också säga att det var inte H som ville se bloggen, han har inte sett den, så därför kan jag skriva lite mer öppet här nu även om jag naturligtvis räknar med möjligheten att han kommer att läsa detta i framtiden.

4 kommentarer:

Anonym sa...

High five!

/gab

Markattan sa...

Markattan följer med spänning utvecklingen här i dejtingtider. Hoppas det går bra och faller väl ut.

Markattan

Fia sa...

nu börjar det dra ihop sig Lisa =) ahhh jag kollar ju in här flera ggr om dagen bara för att hänga med

Lisa sa...

Fia: haha det är bra det. Riktigt spännande är det!